2 tysiące konnych i pieszych rycerzy oraz łuczników i piechurów z kraju i zagranicy. Wielobarwne chorągwie, tony zbroi i średniowiecznego oręża. To tylko część atrakcji, jakie czekały na wszystkich, którzy przyjechali uczcić obchody 600-lecia bitwy pod Grunwaldem. Rekonstrukcja jednej z największych bitew piętnastowiecznej Europy cieszyła się ogromną popularnością. Od 14 do 18 lipca, mimo nieznośnych upałów przez grunwaldzkie pola przewinęło się aż 200 tysięcy osób. Wśród rycerskich namiotów swoje obozowisko rozbił również Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego w Olsztynie, który jak co roku podczas imprezy prowadził sprzedaż wycofanego z wojska sprzętu i umundurowania.
Trwającym cztery dni obchodom uroczystości zwycięstwa pod Grunwaldem towarzyszyło wiele atrakcji. Obok głównego punktu programu, jakim była rekonstrukcja bitwy, w której wzięli udział nie tylko pasjonaci z Polski, ale też z Litwy, Łotwy, Rosji czy Ukrainy zorganizowano turnieje rycerskie, koncerty muzyczne oraz widowiskowy pokaz sztucznych ogni. Na publiczność czekała tez premierowa projekcja zremasterowanej cyfrowo wersji „Krzyżaków” Aleksandra Forda.
Na grunwaldzkim polu zdominowanym przez biało-czerowne i biało-czarne barwy znalazło się również miejsce na biało-niebieski namiot Agencji Mienia Wojskowego. Chociaż na stoisku nie można było nabyć średniowiecznych mieczy, toporów czy kolczug przed punktem AMW ustawiały się kolejki zainteresowanych powojskowym sprzętem i umundurowaniem widzów. Pracownicy olsztyńskiego oddziału Agencji z okazji obchodów 600-lecia bitwy pod Grunwaldem przygotowali zróżnicowaną i oryginalną ofertę. Najchętniej kupowano artykuły o przeznaczeniu praktycznym: worki magazynowe, kanistry o pojemności 5 i 20 litrów oraz rękawice brezentowe. Jak zwykle nie brakowało też chętnych na bardziej militarny asortyment taki jak hełmy stalowe, bluzy olimpijskie czy mogące służyć podczas letnich wyjazdów peleryny-namioty, różnej wielkości torby i łopatki piechoty. Mimo wysokich temperatur sprzedano również wszystkie szalokominiarki. 93% zysku ze sprzedaży niekoncesjonowanego mienia ruchomego zostanie przekazane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych RP. Udział AMW w tego typu rekonstrukcjach to nie tylko doskonała okazja do sprzedaży zbędnego wojsku sprzętu i możliwość zaprezentowania oferty nieruchomości, ale również element działań wizerunkowych Agencji jako instytucji, która aktywnie wspieraja wojsko i modernizację techniczną armii.
Trwającym cztery dni obchodom uroczystości zwycięstwa pod Grunwaldem towarzyszyło wiele atrakcji. Obok głównego punktu programu, jakim była rekonstrukcja bitwy, w której wzięli udział nie tylko pasjonaci z Polski, ale też z Litwy, Łotwy, Rosji czy Ukrainy zorganizowano turnieje rycerskie, koncerty muzyczne oraz widowiskowy pokaz sztucznych ogni. Na publiczność czekała tez premierowa projekcja zremasterowanej cyfrowo wersji „Krzyżaków” Aleksandra Forda.
Na grunwaldzkim polu zdominowanym przez biało-czerowne i biało-czarne barwy znalazło się również miejsce na biało-niebieski namiot Agencji Mienia Wojskowego. Chociaż na stoisku nie można było nabyć średniowiecznych mieczy, toporów czy kolczug przed punktem AMW ustawiały się kolejki zainteresowanych powojskowym sprzętem i umundurowaniem widzów. Pracownicy olsztyńskiego oddziału Agencji z okazji obchodów 600-lecia bitwy pod Grunwaldem przygotowali zróżnicowaną i oryginalną ofertę. Najchętniej kupowano artykuły o przeznaczeniu praktycznym: worki magazynowe, kanistry o pojemności 5 i 20 litrów oraz rękawice brezentowe. Jak zwykle nie brakowało też chętnych na bardziej militarny asortyment taki jak hełmy stalowe, bluzy olimpijskie czy mogące służyć podczas letnich wyjazdów peleryny-namioty, różnej wielkości torby i łopatki piechoty. Mimo wysokich temperatur sprzedano również wszystkie szalokominiarki. 93% zysku ze sprzedaży niekoncesjonowanego mienia ruchomego zostanie przekazane na Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych RP. Udział AMW w tego typu rekonstrukcjach to nie tylko doskonała okazja do sprzedaży zbędnego wojsku sprzętu i możliwość zaprezentowania oferty nieruchomości, ale również element działań wizerunkowych Agencji jako instytucji, która aktywnie wspieraja wojsko i modernizację techniczną armii.