Przetarg na samoloty dla VIP - według nowych standardów przejrzystości.

POWRÓT DO LISTY
Biuro Prezesa AMW
19 grudnia 2006
Dostawę sześciu samolotów odrzutowych do przewozu najważniejszych osób w państwie przewiduje przetarg ogłoszony dzisiaj przez Agencję Mienia Wojskowego. Nowe samoloty dla VIP będą kupione na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Przetarg przygotowano przy zachowaniu dodatkowych zabezpieczeń antykorupcyjnych rekomendowanych przez Transparency International. Zgodnie z nimi wszystkie warunki przetargu są jawne i można je sprawdzić na stronach internetowych, między innymi Ministerstwa Obrony Narodowej i Agencji Mienia Wojskowego. Nowe samoloty mają zastąpić wysłużone Jaki-40.

Agencja Mienia Wojskowego ogłasza przetarg na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej, bo tak jak dotychczas, eksploatacją nowych samolotów dla VIP zajmie się stacjonujący na warszawskim Okęciu 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego.

Przedmiot zamówienia.

Przetarg dotyczy:
dostawy sześciu samolotów
  • Trzech przystosowanych do transportu minimum 15 pasażerów w jednej kabinie i 3 członków załogi (2 pilotów i 1 osoba personelu pokładowego);
  • Trzech z wyodrębnionym przedziałem VIP (salonem) dla 4 osób oraz przedziałem dla minimum 11 pasażerów i również 3 członków załogi;
oraz zapewnienia samolotów przejściowych
  • Usługi polegającej na udostępnieniu 2 samolotów VIP do czasu dostawy nowych samolotów.
Tak skonfigurowane samoloty muszą mieć zasięg nie mniejszy niż 5 000 kilometrów i oczekiwaną prędkość przelotową co najmniej 0,7 Macha (750 km/h na wysokości 12000m).Oczekuje się, że wyposażenie wnętrza będzie na poziomie obowiązującym w klasie biznes samolotów pasażerskich. Przewiduje się, że nowe samoloty będą używane głównie do lotów w Europie, bo około 90 % podróży odbywanych obecnie przez najważniejsze osoby w Polsce to właśnie loty o takim zasięgu, w 85 % z 8 pasażerami na pokładzie. Za kilka lat przewidywany jest przetarg na samolot długodystansowy, który będzie mógł zastąpić używane teraz TU-154.

Samoloty odrzutowe, których dotyczy obecny przetarg, muszą być przygotowane do lotów w trudnych warunkach atmosferycznych według przepisów IFR (Instrument Flight Rules), czyli muszą mieć przyrządy pozwalające na starty i lądowania przy złej widoczności i niskich podstawach chmur w dzień i w nocy. Zamawiane samoloty powinny być także wyposażone w nowoczesne urządzenia do transmisji danych, które zapewnią bezpieczną komunikację decydentów w potencjalnych sytuacjach zagrożenia Państwa. W wymaganiach przetargowych zapisano także konieczność zapewnienia podstawowego serwisu w Polsce. Gwarancja na te samoloty ma być przewidziana na minimum 1 500 godzin lotu lub 3 lata.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ

Zobacz także

19.04.2024 Tymczasowe obozowisko kontenerowe dla 1 Dywizji Piechoty Legionów 28.03.2024 Powojskowe pojazdy i sprzęt warsztatowy na przetargu w Bydgoszczy 20.03.2024 Wiosenna promocja w sklepie stacjonarnym AMW w Krakowie. Ubrania i sprzęt... 05.03.2024 Michał Świtalski zastępcą prezesa Agencji Mienia Wojskowego 23.02.2024 EKIPA kupiła działkę nieopodal lotniska Balice – ponad 6 mln zł...
WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
POWRÓT DO LISTY
...

TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję
PRZEJDŹ DO ANKIETY